Ιστιοπλοΐα Περί ανέμων & υδάτων Editorials Επεξεργασία
Submit an Article
Νοέμβριος 2009... Αγωνία για την επόμενη ημέρα
Τρίτη, 17 Νοέμβριος 2009 23:48

Καθώς η Ευρώπη υπολογίζει, προβλέπει και προσμετρά τα επόμενα βήματά της, με τελευταία την ιρλανδική ψήφο για την επικύρωση της συνθήκης της Λισαβόνας, διεκδικώντας πιο  ενισχυμένο ρόλο διεθνώς, οι Έλληνες πολίτες παραμένουν στο ίδιο έργο θεατές. Γεγονός αναμφισβήτητο είναι οτι η δημοσιονομική, ασφαλιστική και οικονομική κατάσταση της χώρας είναι πολύ χειρότερη απο αυτή που περιγράφουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία. Η ελληνική οικονομία κινδυνεύει να βυθιστεί σε μια θάλασσα απο χρέη κάθε είδους. Το δημόσιο Χρέος αγγίζει τα 290 δισ. Ευρώ με αύξηση κατα 90 δισ την περίοδο 2004-2009. Οι υποχρεώσεις του ασφαλιστικού που μας ταλανίζουν την τελευτάια δεκαετία ξεπερνούν τα 300 δις Ευρώ. Και όμως, το εντυπωσιακό σκηνικό της ελληνικής κοινωνίας δεν συνθέτεται απο τα παραπάνω. Η τάση του να ζητάμε τη γνώμη των άλλων μόνο όταν είναι θετική, η ανεργία και η αβεβαιότητα για τους Έλληνες πτυχιούχους πάντοτε σε συνδυασμό με τον ανεπαρκή εφοδιασμό για εργασία απο την τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι επιχειρήσεις και οι οικογενειακοί προυπολογισμοί κατά  200 δις Ευρώ χρεωμένες, είναι οι κύριοι δημιουργοί ένός φάυλου κύκλου με το ελληνικό δημόσιο να είναι όχι μόνο υπερχρεωμένο αλλά και να οδηγείται σε μια διαρκή επαναδιαπραγμάτευση του χρέους. Η αναγκαστική αντιαναπτυξιακή λογική των νοικοκυριών, οι υπερχρεωμένες επιχειρήσεις και το ασφαλιστικό που δεσμέυει τους περισσότερους πόρους συνθέτουν μια πολυδιάστατη υπερχρέωση. Μια υπερχρέωση που πρωτίστως συμβάλλει στη διεύρυνση του ελλείματος και δευτερευόντως οδηγεί την οικονομία μας σε στασιμότητα. Με απλά λόγια όλα αυτά τα χρόνια έχουμε μάθει να ζούμε πολύ καλύτερα απο ότι επέτρεπαν οι οικονομικές μας δυνατότητρες, υποθηκεύοντας το οικονομικό μας μέλλον, και τώρα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια θάλασσα απο λογαριασμούς. Αν δεν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, το πιο πιθανό είναι να βρεθούμε στο ίδιο έργο θεατές.

Εν προκειμένω σας παραθέτουμε την επιστολή του αγαπητού φίλου Νίκου Τσιμούρη ως ένδειξη αμέριστης κατανόησης και συμπαράστασης. Διαβάστε προσεκτικά την επιστολή γιατί αυτοί οι άνθρωποι πραγματικά αγωνιούν για την επόμενη ημέρα...
Γιάννης Χελιώτης

Νίκος Τσιμούρης, Νοέμβριος 2009...

Ονομάζομαι Νίκος Τσιμούρης και είμαι υπεύθυνος του τμήματος τρέιλερ/δημιουργικού/γραφικών της ΕΡΤ ΑΕ. Σας στέλνω αυτό το mail γιατί νομίζω πως είσαστε και σεις ένα βήμα έκφρασης για εμάς τους εργαζομένους στην ΕΡΤ ώστε να ακουστεί η φωνή μας πέρα από ταμπέλες, εμπάθειες και μικρο-μεγαλοσυμφέροντα. Ο,τι αναφέρω μπορεί να αφορά το τμήμα μου, αλλά πιστεύω ότι γενικά αφορά και άλλα τμήματα της εταιρείας…Από το 1997 που ξεκίνησα ως συμβασιούχος γραφίστας (με μεταγραφή από ιδιωτικό κανάλι) στην ΕΡΤ, προσπάθησα έστω και με τα πενιχρά μέσα της εποχής εκείνης να βοηθήσω από το πόστο μου (και με τη βοήθεια 1-2 συναδέλφων) ώστε η ΕΡΤ να δείξει ένα πιο φρέσκο πρόσωπο και κυρίως να μειωθούν τα τεράστια ποσά που έδινε μέχρι τότε η ΕΡΤ σε εταιρείες του χώρου για την κατασκευή σημάτων, γραφικών, τρέιλερ κλπ. Με τη βοήθεια των εντεταλμένων συμβούλων (Γ. Έξαρχου, Γ. Χουλιάρα και τελευταία Π. Λουκάκου) και κυρίως του απερχόμενου Προέδρου κ. Παναγόπουλου δημιουργήθηκε σιγά- σιγά ένας πυρήνας ατόμων-επαγγελματιών του χώρου με εμφανέστατα θετικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια στο ON-AIR look των καναλιών της ΕΡΤ. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πάνω από μια δεκαετία το σύνολο των σημάτων σταθμών (ΕΤ1, ΝΕΤ, ERT ψηφιακή), σημάτων εκπομπών, παρουσιάσεων προγράμματος, τρέιλερ, πακέτων ειδήσεων αλλά και ειδικών προγραμμάτων:

  • σύνολο Ολυμπιακών-Προολυμπιακών σημάτων εκπομπών 2000-2004-2008
  • Φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης 2005-2006-2007-2008 (γραφικά, καταχωρίσεις, banners, LED backgrounds, σήματα, onair graphics)
  • Eurovision shows ελληνικών συμμετοχών (όπως το περσινό με το Σάκη, για το οποίο εκτός από όλα τα τρέιλερ, φτιάξαμε τα σήματα-γραφικά-LED backgrounds τραγουδιών και κάναμε και τον προγραμματισμό και playback των onair graphics της βραδιάς γλυτώνοντας την ΕΡΤ και τον κόσμο που τη χρηματοδοτεί από έξοδα δεκάδων χιλιάδων ευρώ, για το οποίο show πήραμε συγχαρητήρια από την EBU)
  • όλο το πακέτο γραφικών της Eurovision Athens 2006 (ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού της EBU ΟΛΑ τα γραφικά και τρέιλερ ήταν ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ του official broadcaster, από προσωπικό -συμβασιούχους- της ΕΡΤ δηλαδή)
  • ειδικά show όπως Maggiremata, Millenium show, Olympic Trophy, Προεδρεία Ε.Ε., Τηλεμαραθώνιοι (τσουνάμι, Unicef κλπ) κλπ κλπ στα οποία έγινε και post-production κάποιες φορές
  • εορταστικά σήματα-προγράμματα καναλιών
  • όλα τα τρέιλερ εκδηλώσεων των Μουσικών Συνόλων ΕΡΤ καθώς και ειδικών εκδηλώσεων όπως η Χριστουγεννιάτικη συναυλία κλπ
  • σποτ δράσεων της ΕΡΤ όπως Ραδιοτηλεόραση, κοινωνικά μηνύματα (safer internet κλπ), χορηγιών, internet-portal, διαγωνισμών χορού-μουσικής κ.α.
  • τρέιλερ και δημιουργικό εκτυπώσεων-εντύπων για το νεοσύστατο Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ
  • ΟΛΑ τα γραφικά, σήματα και διαφημιστικά της Ψηφιακής από την ίδρυσή της έως και σήμερα (Σπορ+, info+, Πρίσμα+, Σινέ+)
  • ΟΛΑ τα σποτ των ραδιοφώνων της ΕΡΑ καθώς και της περσινής Έκθεσης Ραδιοφώνου
  • γραφικά μαραθώνιας κάλυψης Νέου Μουσείου Ακρόπολης και αναρίθμητων (πραγματικά) άλλων είναι δουλειά αυτής της ομάδας.

Για όσους ξέρουν από το χώρο μας είναι προφανές ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει κερδίσει κάποια εκατομμύρια ευρώ από την δουλειά αυτών των παιδιών… Το 2008 μάλιστα με πρωτοβουλία του κ. Παναγόπουλου (πρέπει να θεωρηθεί μια από τις παρακαταθήκες που αφήνει στην ΕΡΤ) και με αφορμή την συνεργασία με την RED-BEE, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στην ΕΡΤ ένα ΕΝΙΑΙΟ τμήμα τρέιλερ-δημιουργικό με σκοπό αρχικά την υποδοχή του πακέτου γραφικών της RED-BEE και στην συνέχεια την κεντρική διαχείριση του ONAIR look και τρέιλερ της ΕΡΤ ΑΕ. Στο τμήμα αυτό εργάζονται (πλην 3-4 εξαιρέσεων) συμβασιούχοι των ειδικοτήτων: Σκηνοθέτες , γραφίστες , παραγωγός, μοντέρ FinalCutPro , 3D animator-προγραμματιστής onair graphics/virtual studio , εκφωνητές, κειμενογράφος Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έγινε ΚΑΜΙΑ επιπλέον πρόσληψη συμβασιούχου για τη δημιουργία του τμήματος αυτού. Προτίμησα την αναδιευθέτυση ταλαντούχων ανθρώπων που δούλευαν χωρίς κεντρική διαχείριση και οργάνωση σε διάφορα πόστα της ΕΡΤ (καθώς και στο παλαιό τμήμα προβολής) απόφαση που στήριξαν τόσο ο κος Παναγόπουλος (Πρόεδρος) όσο και ο κος Λουκάκος (εντετ. σύμβουλος), για να μην επιβαρυνθεί επιπλέον η ΕΡΤ από αυτή την προσπάθεια, από τη στιγμή που είχε ήδη ανθρώπους με πολλή εμπειρία πάνω στο αντικείμενο (και κάποιοι από αυτούς περιζήτητοι στην ” πιάτσα”). Οι περισσότεροι από τους συμβασιούχους που αναφέρω έχουν συμβάσεις συνολικά πάνω από 5 χρόνια, για να μην πω για κάποιες ατυχείς περιπτώσεις όπου για λίγες ημέρες δεν μονιμοποιήθηκαν με το ΠΔ Παυλόπουλου… Τα παιδιά αυτά (ο μέσος όρος ηλικίας του τμήματος είναι 29-30 έτη) δεν κυνήγησαν ποτέ τη μονιμοποίηση ή τέλος πάντων το δημοσιοϋπαλληλίκι. Αντίθετα δουλεύουν με τόσο μεράκι που πολλές φορές ξεπερνούν τις 9 ώρες δουλειάς τη μέρα χωρίς μάλιστα να πληρώνονται υπερωρίες-Κυριακές-αργίες-επιδόματα κλπ. Για να μην πω ότι πολλές φορές παίρνουν τη δουλειά σπίτι τους για να συνεχίσουν και να τη φέρουν την επόμενη μέρα έτοιμη. Θα θυμηθώ παράδειγμα σκηνοθέτη που νοίκιαζε με δικά του λεφτά ταινίες από το video club για να τις βλέπει σπίτι του ώστε να φτιάξει έγκαιρα το τρέιλερ ταινίας που δεν είχε έρθει ακόμη από τον υποτιτλισμό. Πιστέψτε με γνωρίζω καλά τον ιδιωτικό τομέα του χώρου και σας διαβεβαιώνω ότι τα παιδιά αυτά δουλεύουν με τον ίδιο (ίσως και με μεγαλύτερο) ζήλο από τους συναδέλφους τους στον ιδιωτικό τομέα. Για την ΕΡΤ ρε γ…το, που λέμε χαρακτηριστικά και ας απαξιώνουν τη δουλειά μας μερικές φορές οι καλοθελητές!

ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;
Γιατί σήμερα το πρωί μπήκα στο γεμάτο από ζωή και δημιουργικότητα συνήθως γραφείο και είδα άδεια τα γραφεία… κλειστές τις οθόνες των Mac… και αναλογίστηκα τι θα συμβαίνει από 1/1/2010 όταν οι συμβάσεις τους θα έχουν λήξει (κάποιων έληξαν ήδη). Οι συνάδελφοι απεργούν για το αυτονόητο…
Γιατί μόνο ως αστείο ακούν ότι δεν θεωρούνται απαραίτητοι για να τους υπογράψουν τις ανανεώσεις των συμβάσεων…Ότι είναι βάρος στον κρατικό προϋπολογισμό…Το ίδιο βράδυ που όλη η Ελλάδα θα εύχεται Καλή Χρονιά τα παιδιά θα βγαίνουν στην ανεργία (την οποία έχουν γνωρίσει καλά πολλοί από αυτούς) και μάλιστα σε μια περίοδο ύφεσης που είναι αδύνατο να βρουν δουλειά σε ιδιωτικά κανάλια/εταιρείες παραγωγής άμεσα. Αισθάνθηκα την ανάγκη να εξωτερικεύσω κάποιες σκέψεις/αγωνίες μου για τα παιδιά αυτά, αλλά και για το ενδεχόμενο πισωγυρίσματος σε παλιές πρακτικές αναθέσεων σε εταιρίες/ημέτερους κλπ αυτού του τόσο σημαντικού και ζωντανού κομματιού της ΕΡΤ…

PS. Για αυτούς που θα πουν ότι τέτοια ανάθεση ήταν και με τη RED-BEE, ως καθ’ύλην αρμόδιος θα απαντήσω ότι η συγκεκριμένη συνεργασία ήταν ένα τεράστιο ΣΧΟΛΕΙΟ για όλο το μαγαζί και η αφορμή για αυτή την εσωτερική αναδιοργάνωση/δημιουργία του τμήματος τρέιλερ το οποίο θα μπορεί πλέον να φέρει σε πέρας αντιστοίχου μεγέθους projects/rebrands όπως έγινε ήδη με το πρόσφατο rebrand της Ψηφιακής κλπ Αλλά αυτό το θέμα δεν το συνεχίζω τώρα γιατί μπορώ να το αναλύσω πολύ περισσότερο σε κάποιο άλλο post…

Με τιμή

Νίκος Τσιμούρης
υπεύθυνος ERT Creative

Σχολιάστε το Editorial Νοεμβρίου 2009 του Sailing Channel

 

Γραφτείτε στο Newsletter!

Προτεινόμενα & Υποστηρικτές

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 579714
"Καμία Ανατολή δε μας βρίσκει εκεί που μας άφησε το ηλιοβασίλεμα. Ακόμα και όταν η γη κοιμάται, εμείς ταξιδεύουμε. Φεύγω με τον άνεμο μα δεν πρόκειται να εξαφανιστώ."
- Χαλίλ Γκιμπράν, 1883 - 1931.
(c) Ιστιοπλοϊκό Κανάλι - Sailing Channel Greece