Ιστιοπλοΐα Αγώνες Ιστιοπλοΐας Διεθνείς Αγώνες
Διεθνείς Αγώνες Ιστιοπλοΐας - Sailing Channel Greece
Greek Chalenge Team... Έτρεξαν με την καρδιά τους…
Αξιολόγηση Χρήστη: / 6
ΧείριστοΆριστο 
Τετάρτη, 11 Φεβρουάριος 2009 23:29

Η χώρα που φημίζεται για τα εντυπωσιακά και ολόλευκα σύννεφα διοργάνωσε το LVPC στην 25η επέτειό του. Στο Βόρειο Νησί της Νέας Ζηλανδίας και το Όκλαντ Σίτι αγωνίζονται για 8η ημέρα τα 10 καλύτερα πληρώματα του κόσμου. Ανάμεσά τους και το Greek Challenge, στελεχωμένο από Έλληνες ιστιοπλόους.

Η Φόρμουλα 1 της Ιστιοπλοΐας αυτή τη Χρονιά συσπείρωσε τους καλύτερους ναυταθλητές σε παράκτιους αγώνες τύπου match race, δηλαδή ένας εναντίον ενός. Μια διοργάνωση που οι περισσότεροι ιστιοπλόοι την κατατάσσουν ανάμεσα στα μεγαλύτερα World match races, καθώς τα σκάφη είναι τα ίδια με εκείνα που συμμετέχουν στο Αmericas Cup – τη μάχη των μαχών.
Για την ιστορία ας σημειωθεί πως οι ομάδες ΒMW Oracle και Emirates NZL διαθέτουν τα 4 συνολικά σκάφη τους στις υπόλοιπες ομάδες που συμμετέχουν στο LVPC. Αυτό γίνεται για να μπορέσουν νέα πληρώματα να γνωρίσουν την εμπειρία των αγώνων τύπου match race, αγώνες που υιοθετήθηκαν σε κατηγορία των γυναικών από τη Διεθνή Ομοσπονδία Ιστιοπλοϊας για τους επικείμενους ΟΑ του Λονδίνου το 2012. Ουσιαστικά στο LVPC συναντιούνται επίσης ο υπερασπιστής του τίτλου με τους υποψήφιους διεκδικητές για το βαρύτιμο τρόπαιο του Αμέρικας Καπ.

greek challenge team

Στην ιστιοπλοΐα οι παραδόσεις είναι για να σπάνε και οι εκπλήξεις για να γίνονται. Και δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία των match race αγώνων έχουμε ελληνική συμμετοχή. Η πατρίδα μας εκπροσωπείται από το Greek Challenge Team του Ναυτικού Ομίλου Καλαμάτας με κυβερνήτη τον Σωτήρη Μπουζέα και υπεύθυνο για την στρατηγική και τιμονιέρη τον Gavin Brady.
Το μισό πλήρωμα στελεχώνεται από Έλληνες ιστιοπλόους και το άλλο μισό από πρώην στελέχη της Ομάδας Emirates της Νέας Ζηλανδίας και της BMW Oracle των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Δημιουργήθηκαν 2 όμιλοι των 5 ομάδων. Στην πρώτη φάση των αγώνων οι ομάδες αγωνίζονται μεταξύ τους και οι τρείς πρώτοι από κάθε όμιλο προκρίνονται στη 2η φάση της διοργάνωσης δημιουργώντας τον αποκαλούμενο Χρυσό στόλο. Τα υπόλοιπα 4 πληρώματα αγωνίζονται στον ασημένιο στόλο. Ο νικητής του Χρυσού στόλου περνάει απευθείας στον ημιτελικό. Οι άλλες ομάδες του Χρυσού στόλου με το πέρας της 5μερης δοκιμασίας καταλαμβάνουν τις θέσεις από 2 έως 6 και μαζί με τους δύο πρώτους του ασημένιου στόλου αγωνίζονται στους NOK AOYT προημιτελικούς. Οι τέσσερις εναπομείνασες ομάδες αναμετρώνται στους ημιτελικούς και οι νικήτριες διεκδικούν το έπαθλο στον μεγάλο τελικό.
Ο αγωνιστικός στίβος είναι απόστασης 2 Ναυτικών μιλίων και οριοθετείται από 2 σημαδούρες. Τα σκάφη διαγωνίζονται και κόντρα στον άνεμο και πρίμα διατρέχοντας 2 φορές τον στίβο.
Οι κορυφαίοι ιστιοπλόοι του κόσμου παρατάχθηκαν σε μάχη τιμής για να είναι οι πρώτοι που θα βάλουν το όνομα τους στο τρόπαιο του LVPC. Ανάμεσά τους ο Russel Coutts, Ο Dean Barker, Brad Butterworth, Peter Holmberg, Ράλι Έλλισον, Sebastian Col, Μπεν Άσλυ, Ίαν Γουίλιαμς, Πάολο Cian, Vasco Vascoto, και ο Εd Bred. Κυβερνήτες με διεθνείς διακρίσεις αλλά και συμμετοχές.

Το κοινό ανυπομονούσε για την πρώτη κανονιά της διοργάνωσης καθώς οι ομάδες ρίχτηκαν στη μάχη.
Η πρώτη αγωνιστική ημέρα βρήκε το ελληνικό πλήρωμα, να αντιμετωπίζει το Ελβετικό Αλίνγκι που με κυβερνήτη τον Brandley William Butterworth επέστρεψε τον τίτλο του AC στην Ευρώπη από το 1851. Ο Γεννημένος στη Νέα Ζηλανδία το 1959. έχει συμμετοχές στο Admirals Cup, το Kenwood Cup, στο Sydney για το Hobart Race, στο Whitbread round the World και το Americas Cup.
Το Greek Challenge με τους Μιχάλη Πατενιώτη, Παύλο Καγιάλη, Δημήτρη Μπενάκη, Ανέστη Καραγιαννίδη, Άγγελο Μπούμπουρα, Κων/νο Χανιώτη, Θανάση Παχούμα, Παναγιώτη Μάντη, Αντώνη Μπουγιούρη, Σωτήρη Μπουζέα, Αλέξανδρο Ταγαρόπουλο και Θοδωρή Τσουλφά πήραν θέση στην γραμμή της εκκίνησης για την πρώτη τους ιστιοδρομία στην ιστορία του θεσμού.
Οι δύο ομάδες μπήκαν στον αγώνα με επιθετική διάθεση. Η Greek Challenge κατάφερε να πιέσει την ομάδα του Alinghi σε όλη την διάρκεια πριν από την εκκίνηση μονομαχίας, η οποία δυστυχώς, οδήγησε σε μία μικρή σύγκρουση. Η ομάδα μας έλαβε ποινή, όταν η πλώρη του σκάφους συγκρούστηκε με την πρύμη του σκάφους του Alinghi, και αυτό κόστισε στην Greek Challenge ένα βαθμό ποινής. Τα πρώτα όρτσα ήταν εντυπωσιακά για την Ελληνική ομάδα με τα δύο σκάφη να ταξιδεύουν σχεδόν μαζί. οι Ελβετοί κατάφεραν να περάσουν μπροστά και να καβατζάρουν την σημαδούρα των όρτσα 16 δευτερόλεπτα μπροστά από την ελληνική ομάδα, Στα τελευταία πριμα η διαφορά των σκαφών μεγάλωνε και η ελληνική ομάδα παρέμεινε στην πρύμη του Alinghi, για να περάσει τελικά την γραμμή του τερματισμού 2 λεπτά πίσω από τους Ελβετούς.

Η δεύτερη ημέρα των αγώνων, δεν θύμιζε σε τίποτα την πρώτη. Το GREEK CHALLENGE αγωνίστηκε με το Shosholoza από την Νότια Αφρική κερδίζοντας την μάχη και τον πρώτο βαθμό για την Ελλάδα στην ιστορία του θεσμού.
Στο τιμόνι των Νοτιοαφρικανών ο πρωταθλητής match race Ιταλός Paolo Cian. Με νοτιοδυτικό άνεμο και δύο επιθετικούς ιστιοπλόους στα τιμόνια πριν από την εκκίνηση οι ελιγμοί μέσα στο κουτί ήταν εντυπωσιακοί και δύσκολοι.

Ο Brady όχι μόνο κατάφερε να ταράξει τα σχέδια του Ιταλού πρωταθλητή, αλλά κα να τον αναγκάσει να κάνει φάουλ σε ένα συνηθισμένο περιστατικό επίκλησης προτεραιότητας δεξίνεμου - αριστερίνεμου.

Από την στιγμή που το ελληνικό σκάφος πέρασε την γραμμή εκκίνησης μπροστά και καθαρά από την Shosholoza, ο στόχος ήταν να διατηρηθεί ο έλεγχος. και αυτό έκανε ο Gavin Brady. Ο Paolo Cian έδωσε σκληρή μάχη με διαδοχικά τακ στα πρώτα όρτσα, αλλά το Greek Challenge πάνω στο σκάφος απάντησε άψογα, καβατζάροντας την σημαδούρα των όρτσα 30 δευτερόλεπτα μπροστά από το Shosholoza.

Στα τελευταία πρύμα η ομάδα Greek Challenge απλά φρόντισε να διασφαλίσει όσα είχε κερδίσει, έμεινε μπροστά και πέρασε την γραμμή τερματισμού 56 δευτερόλεπτα μπροστά.

Στον άλλο στίβο ξεχώρισαν 2 σημαντικές αναμετρήσεις. Το σκάφος της BMW Oracle με κυβερνήτη τον Russel Coutts έχασε από τον DEAN BARKER και το σκάφος της Νέας Ζηλανδίας. Ο Rasel Κούτς έχει κερδίσει κατά το παρελθόν τρείς Φορές το AC, 1995, 2000, 2003, είναι ο Ρέκορντμαν όλων των εποχών με 14 συνεχείς συμμετοχές στην μεγάλη διοργάνωση το ΑΚ. Και βρίσκεται στο τιμόνι των ανδρών με τα μαύρα από το 1995. Απέναντι ο Ντιν Μπάρκερ έχει συμμετοχές στο Med Cup TPP2, RC44, είναι 2 φορές κάτοχος του Match Race Championship στη Νέα Ζηλανδία το 2007 και 2008, κατακτώντας το LVPC το 2007 από το Σκάφος Αλίνγκι πέρσι στο πιο θρυλικό match race όλων των εποχών.
Το κοινό αποθέωσε τους ιστιοπλόους ήρωές του παρατηρώντας την αναμέτρηση ανάμεσα στο Αλίνγκι και το Λούνα Ρόσα. Οι Ελβετοί κέρδισαν τους Ιταλούς της PRADA με τιμονιέρη τον Πήτερ Χόλμπεργκ σε μια αναμέτρηση που μας επέστρεψε στο παρελθόν και το 2000 όταν στα ίδια νερά οι Ιταλοί κατέκτησαν το τρόπαιο του LVPC.
Η Τρίτη ημέρα βρήκε τους Έλληνες του Greek Challenge και τους Νεοζηλανδούς των Αραβικών Εμιράτων εκτός ιστιοδρομιών. Οι ιστιοπλόοι εκμεταλλεύτηκαν το ρεπό τους, συντηρώντας τα καταπονημένα σκάφη.

Η τέταρτη και προτελευταία ημέρα της πρώτης φάσης των αγώνων του Louis Vuitton Pacific Series, ήταν εξ αρχής μία πρόκληση για το Greek Challenge. Οι δύο ομάδες χρειάστηκαν να περιμένουν πολύ μέχρι την έναρξη της ιστιοδρομίας. Ο άνεμος απουσίαζε από την θάλασσα του λιμανιού του Οκλαντ. Η εκκίνηση δόθηκε μετά από 4 περίπου ώρες με ελαφρύ ανατολικό άνεμο εντάσεως 10 κόμβων. Η δεξιά πλευρά του στίβου ήταν η ευνοϊκότερη και οι δύο ομάδες πάλεψαν για την καλύτερη δυνατή θέση στην γραμμή εκκίνησης κοντά στο σκάφος επιτροπής. Το Luna Rossa κατάφερε να βρεθεί μπροστά με πλεονέκτημα, το ελληνικό σκάφος καβάτζαρε την σημαδούρα των όρτσα 27 δευτερόλεπτα πίσω από τους ιταλούς, τερματίζοντας τελικά 54 δευτερόλεπτα πίσω από το ιταλικό σκάφος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήρωμα έκανε εξαιρετική δουλειά, οι πόντζες ήταν τέλειες, καλύτερες και από αυτές του Luna Rosa. Σε αντίθεση με τον πρώτο αγώνα εναντίον του Alinghi, το Luna Rossa δεν κατάφερε να αυξήσει την διαφορά αποτο Greek Challenge που απείχε 1-2 λάθη από την νίκη.
Την τελευταία ημέρα του πρώτου κύκλου η ομάδα Greek Challenge αντιμετώπισε την αήττητη μέχρι σήμερα στην διοργάνωση ομάδα Team Origin της Μεγάλης Βρετανίας. Οι Άγγλοι είναι το φαβορί για την διεκδίκηση του
επικείμενου AC με τον τρεις φορές Χρυσό ολυμπιονίκη Ben Ainslie στο τιμόνι και τους Παγκόσμιους πρωταθλητές Ίαν Πέρσι, Άντρεου Σίμπσον και Σερ Κέιθ Μάιλς. Στην ιστιοδρομία για πρώτη φορά ένας Έλληνας ιστιοπλόος ήταν στο τιμόνι του σκάφους. Ο Θεόδωρος Τσουλφάς, αδελφός της Χρυσής Ολυμπιονίκη, Αιμιλίας Τσουλφά. Τα 11 από τα 17 μέλη του πληρώματος ήταν επίσης Έλληνες που για πρώτη φορά στους αγώνες πάνω στο σκάφος ήταν η πλειοψηφία.

Στα πρώτα όρτσα οι Έλληνες κατάφεραν να κρατηθούν σε μικρή απόσταση από το σκάφος της Origin, καβατζάροντας την σημαδούρα των όρτσα μόλις 14 δευτερόλεπτα πίσω. Παρότι για πρώτη φορά σε τέτοιο ρόλο στο σκάφος, ο Τσουλφάς κατάφερε να παραμείνει κοντά και να γυρίσει την σημαδούρα των πρύμα 17 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ben Ainslie. Στο δεύτερο μισό του αγώνα το σκάφος Greek Challenge έμεινε πίσω για να περάσει τελικά την γραμμή τερματισμού 58 δευτερόλεπτα πίσω από το Βρετανικό σκάφος.

Αξίζει να σημειωθεί η νίκη του σκάφους SHOSHOLOZA από τη Νότια Αφρική απέναντι στους Ελβετούς και το Αλίνγκι. Ήταν μια εντυπωσιακή αναμέτρηση που κρίθηκε στο κουτί λίγα δευτερόλεπτα πριν από την εκκίνηση. Στα δεύτερα πρίμα οι Ελβετοί έχασαν πολύτιμο χρόνο για να μειώσουν την διαφορά, στην προσπάθειά τους να μαζέψουν το μπαλόνι από τη θάλασσα.

Η ομάδα Greek Challenge ολοκλήρωσε την πρώτη φάση των αγώνων με 1 νίκη και 3 ήττες. Εξαιτίας της ποινής που της επεβλήθη στον αγώνα με το Alinghi, η Greek Challenge δεν είχε βαθμούς και αγωνίστηκε στον Ασημένιο Στόλο, με αντιπάλους τις China Team, Shosholoza και Pataugas K-Challenge

Η δεύτερη νίκη για την ελληνική ομάδα ήρθε την τελευταία ημέρα του Ασημένιου στόλου με αντίπαλο την SHOSHOLOZA και τους νοτιαφρικανούς. Οι Έλληνες πήγαν στους αγώνες για να κάνουν ιστιοπλοΐα με την καρδιά τους και αυτό έκαναν. Πήραν καλή εκκίνηση καταφέρνοντας να καβατζάρουν τα πρώτα όρτσα 35 δευτερόλεπτα μπροστά από το SOSOLOZA, διαφορά που κατάφεραν να αυξήσουν αναγκάζοντας τους αντιπάλους τους να τερματίσουν ενάμισι λεπτό πίσω από το ελληνικό σκάφος.

Κάπως έτσι έπεσε η αυλαία για την ελληνική συμμετοχή. Ένας αγώνας για την 8η ή 9η θέση στη γενική κατάταξη της διοργάνωσης διεξήχθη για τρίτη φορά με αντίπαλο τους Νοτιαφρικανούς και το Σοσολόζα. Όπως και στις προηγούμενες δύο αναμετρήσεις, η πριν την εκκίνηση διαδικασία ήταν επιθετική αλλά και πάλι ο Brady πήρε το πάνω χέρι, περνώντας την γραμμή με άνεση σε μία εκκίνηση που χαρακτηρίστηκε από τις πιο πειστικές στην διοργάνωση. Οι Έλληνες μεγάλωσαν την απόσταση στα πρώτα όρτσα, αφήνοντας σε κάποιες στιγμές την Shosholoza 120 μέτρα πίσω. Το πλήρωμα έκανε ένα εξαιρετικό βίρα μπαλονιού μετά το καβατζάρισμα και πολύ σύντομα ο Brady δεν άφησε στα πρύμα κανένα περιθώριο ανάκαμψης στον Cian, γυρνώντας την σημαδούρα των πρύμα άνετα μπροστά.

Ακολουθώντας συντηρητική τακτική, οι Έλληνες στα δεύτερα όρτσα έδωσαν την ευκαιρία στον Cian προς στιγμή να πλησιάσει. Η Shosholoza προσπάθησε να βάλει του κριτές στο παιγνίδι πιέζοντας ένα πιθανό συμβάν αριστερίνεμου – δεξίνεμου στην σημαδούρα των όρτσα αλλά χωρίς επιτυχία. Το ελληνικό σκάφος ήταν πάνω στην αριστερή γραμμή προς την σημαδούρα, επιταχύνοντας προς αυτή, την στιγμή που η Shosholoza μείωνε ταχύτητα πάνω στην δεξιά. Μία καλή τακτική επιλογή λίγο πριν από το τέλος επέτρεψε στο ελληνικό σκάφος να ωφεληθεί από ένα καλύτερο κομμάτι ανέμου από την δεξιά πλευρά του στίβου και να κερδίσει άλλα δύο μήκη σκάφους σε διαφορά, περνώντας τελικά την γραμμή τερματισμού μισό λεπτό μπροστά από την Shosholoza.

Η Ελληνική ομάδα φεύγει από το Οκλαντ, με ένα πολύ θετικό απολογισμό. Η ιστιοπλοϊκή ομάδα συγκροτήθηκε μόλις πριν από ένα μήνα, προπονήθηκε στην Βαλένθια μία μόλις εβδομάδα πάνω στο σκάφος της K-Challenge και στην συνέχεια για μερικές ακόμη ημέρες στο Οκλαντ, πριν από την έναρξη των αγώνων της διοργάνωσης. Ο στόχος να τρέξουν το σκάφος αγωνιστικά επετεύχθη για την Ελληνική ομάδα και οι 3 νίκες σε σύνολο 8 ιστιοδρομιών είναι απλά το κερασάκι στην τούρτα. Τέθηκαν τα θεμέλια για περισσότερες επιτυχίες στο μέλλον.

Οι Έλληνες ιστιοπλόοι μπορεί να μην επιστρέψουν με ένα τρόπαιο. Αν και πρωτάρηδες κέρδισαν τις εντυπώσεις κάνοντας περήφανους όλους τους Έλληνες που περιμένουμε με αγωνία την επόμενη διοργάνωση.


 
Volvo Ocean Race 2008, από το Κέιπ Τάουν στο Κότσιν…
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 
Τετάρτη, 24 Δεκέμβριος 2008 19:09

O στόλος του Volvo Ocean Race έφθασε από την Αφρική, στην Ασία. Στον δεύτερο σταθμό. Στο δεύτερο σταθμό ενός μεγάλου ταξιδιού που συνολικά θα κρατήσει 9 μήνες….

Περισσότερα...
 
Tο Volvo Ocean Race στη Σιγκαπούρη…
Αξιολόγηση Χρήστη: / 5
ΧείριστοΆριστο 
Τετάρτη, 24 Δεκέμβριος 2008 18:11

Σε εξέλιξη είναι ο ιστιοπλοϊκός αγώνας Volvo Ocean Race, με το τρίτο κομμάτι του αγώνα να ολοκληρώνεται με την άφιξη των σκαφών και των πληρωμάτων στην Σιγκαπούρη, έχοντας καλύψει κάτι λιγότερο από 2000 ναυτικά μίλια, ξεκινώντας από την Ινδία...

Περισσότερα...
 
Χριστούγεννα στη θάλασσα για τα πληρώματα του Volvo Ocean Race.
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 
Κυριακή, 21 Δεκέμβριος 2008 20:58

Τα «κάλαντα» ίσως αναγκαστούν να ακούσουν εν πλω οι 8 κυβερνήτες και πληρώματα του Volvo Ocean Race. Η έλλειψη αέρα καθυστερεί την άφιξή τους στην Σιγκαπούρη, η οποία αναμενόταν στις 23 Δεκεμβρίου.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Γραφτείτε στο Newsletter!

Προτεινόμενα & Υποστηρικτές

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 579714
"Καμία Ανατολή δε μας βρίσκει εκεί που μας άφησε το ηλιοβασίλεμα. Ακόμα και όταν η γη κοιμάται, εμείς ταξιδεύουμε. Φεύγω με τον άνεμο μα δεν πρόκειται να εξαφανιστώ."
- Χαλίλ Γκιμπράν, 1883 - 1931.
(c) Ιστιοπλοϊκό Κανάλι - Sailing Channel Greece