Ιστιοπλοΐα Αγώνες Ιστιοπλοΐας Ολυμπιακοί Αγώνες Επεξεργασία
Ιστιοπλοΐα στους Ολυμπιακούς Αγώνες - Sailing Channel Greece
ISAF Annual Conference, Athens 2010. Ο αντιπρόεδρος της διεθνούς κλάσης Tornado, κ. Κώστας Τριγκώνης σχολιάζει τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας
Κυριακή, 21 Νοέμβριος 2010 15:07
Kostas Trigonis
Πρέπει να ειπωθεί είναι ότι η εν λόγω απόφαση του Council είναι στην κυριολεξία ένα "πείραμα" το οποίο ουδόλως γνωρίζουμε κατά πόσο θα ωφελήσει στο τέλος το άθλημα. Σε μια εποχή όπου η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή έχει αποφασίσει να αξιολογεί τα σπορ που συμμετέχουν στους ΟΑ κάθε 4ετία και με το άθλημα μας να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης μεταξύ των αθλημάτων που συμμετέχουν από πλευράς τηλεθέασης και κάλυψης αυτού από τα ΜΜΕ πιστεύω ότι η λύση που προτιμήθηκε είναι ένα τεράστιο ρίσκο.


ISAF ANNUAL CONFERENCE 2010Λύσεις πιο σίγουρες υπήρχαν αλλά η ISAF για μια ακόμη φορά διέψευσε τον ίδιο της τον εαυτό! Για να μη θεωρηθώ προβοκάτορας θα ήθελα να τονίσω ότι η κίνηση του να μπει ένα High Performance dinghy για τις γυναίκες κρίνεται απόλυτα θετική όπως και τα evaluation tests για τον θα έχουμε sailboard ή kite surf.
Από εκεί και πέρα κατά την άποψη μου όλα έγιναν για να προστατευθεί το Finn. Κάλλιστα θα μπορούσε να μείνει το 470 γυναικών και το multihull να μπει ως αγώνισμα ανδρών.
Θα μου πεις ότι το λέω αυτό διότι αν θέλω να τρέξω στους Ολυμπιακούς Αγώνες θα πρέπει να βρω Ελληνίδα ιστιοπλόο που να αντέχει στα ζόρια του Tornado (εάν και εφόσον είναι αυτό το σκάφος). Δεν ισχύει αυτό. Αυτό που στην πραγματικότητα ισχύει είναι όπως πολύ σωστά είπες είναι ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα διώξει πάρα πολλούς καλούς κυβερνήτες από τα 470 με μόνη επιλογή τα 49er. Με ένα multihull ανδρών όλοι αυτοί θα είχαν τον χώρο και τις επιλογές να μείνουν σε κάποια Ολυμπιακή κατηγορία ανεβάζοντας φυσικά και το επίπεδο των κατηγοριών αυτών μιας και είναι γνωστό ότι το 470 παράγει κορυφαίους Ιστιοπλόους οι οποίοι έχουν διακριθεί σε πολλές κλάσεις παγκοσμίως συν το γεγονός ότι και οι δύο κατηγορίες ταιριάζουν στην σωματότυπο των 470άρηδων.
Ένα είναι σίγουρο. Το καταμαράν με αυτό το format δεν θα παράγει το ίδιο θέαμα όπως στο Πεκίνο. Αν πάμε σε μικρότερο σκάφος όπως λέγετε (16 ή 18 πόδια) δεν θα είναι με τίποτε το ίδιο με το θέαμα που μπορεί να παράγει ένα 20ποδο καταμαράν. (Το Tornado πήρε το IOC Award για το best TV Coverage ανάμεσα σε όλα τα σπορ!!). Από εκεί και πέρα δεν μπορώ να καταλάβω για πιο λόγο πρέπει να έχουμε 2 μονοθέσια σκάφη για άνδρες στους Ο.Α. Η ISAF για μια ακόμη φορά λύγισε μπροστά στο γεγονός του να προσπαθήσει να κρατήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στα ισχυρά λόμπι των Finn και του 470 εν μέρη) και δεν ξέρουμε ακόμη τι είναι διατεθειμένο το Star να κάνει. Εδώ κατά την άποψη μου αυτό που χρειαζόταν ήταν μια καθαρή λύση όπως 5 γυναικεία και 5 ανδρικά σκάφη. Η ευκαιρία για να γίνουν οι αλλαγές αυτές ήταν ιστορική. Δυστυχώς χάθηκε.

Για την Ελληνική ιστιοπλοΐα η απόφαση αυτή είναι καταστροφική. Με λίγα λόγια ξεκινάμε από το μηδέν! Με πολύ λίγες γυναίκες να ασχολούνται σε υψηλό επίπεδο πραγματικά θα δυσκολευτούμε να βρούμε δυνατά πληρώματα για αυτές τις 2 κατηγορίες όπου παραδοσιακά ως αμιγώς ανδρικές παρουσιάζαμε δυνατά πληρώματα με πάρα πολύ καλές επιδόσεις."
Υ.Γ.1: Για να πούμε και ένα τρελό σενάριο. Οι πιέσεις του Σταρ θα είναι αφόρητες, ίσως τα επιχειρήματα τους να οδηγήσουν τελικά σε μια απόφαση αντιπροσωπεύει απόλυτα το 5-5.
Αυτό προϋποθέτει να βγει το Finn!
Ας μη ξεχνάμε ότι πρόεδρος της ΙΟC είναι ο Jacque Rogue όπου ο ίδιος ήταν αθλητής του Finn και ο γιος του διετέλεσε πρόεδρος της κλάσης του Finn στο παρελθόν.
Υ.Γ.2: Η θητεία του Rogue λήγει σε 2 χρόνια και δεν έχει δικαίωμα ανανέωσης! Εύχομαι η παραμονή του Finn να σημαίνει και παραμονή του σπορ στα Ολυμπιακά αθλήματα και για το 2020!!!

H πρόταση μου
Παραθέτω και την πρόταση μου έτσι ώστε να μη θεωρηθεί ότι ασκώ μόνο κριτική:

•    Men’s Board or kite board – evaluation
•    Women’s board or kite board – evaluation
•    Men’s one person dinghy – laser
•    Women’s one person dinghy – laser radial
•    Men’s keel-boat (star)
•    Men’s skiff – 49er
•    Women’s skiff – evaluation
•    Women’s keel-boat – Elliott 6m
•    Men’s multi-hull – evaluation
•    Women’s two person dinghy (spinnaker) – 470

Και εξηγώ:

Το 470 ανδρών έξω δίνοντας την επιλογή στους αθλητές του να κάνουν είτε 49er είτε multi-hull μιας και ο σωματότυπος τους ταιριάζει άριστα στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Με αυτόν τον τρόπο δεν χάνεις αθλητές υψηλού επιπέδου όπως είναι οι αθλητές του 470. Κρατάς το Star όχι γιατί είναι το σύγχρονο σκάφος που υπάρχει, αλλά διότι στο Star αυτή τη στιγμή αγωνίζονται τα κορυφαία ονόματα στον χώρο της ιστιοπλοΐας με συμμετοχές στο America's Cup το Volvo Ocean Race και όποιον άλλον δημοφιλή αγώνα ανά την Υφήλιο με τέτοιου τύπου σκάφη. Οι συγκεκριμένοι αθλητές είναι και πόλος έλξης για τα Παγκόσμια Μέσα ενημέρωσης τα οποία παρακολουθούν την δραστηριότητα των συγκεκριμένων αστέρων ανά την Υφήλιο (Torben Grael, Paul Cayard, Robert Scheidt κ.α) Το Finn έξω. Οι αθλητές του μπορούν να μεταπηδήσουν στο σταρ το οποίο ταιριάζει απόλυτα στο σωματότυπο τους. Παραδείγματα πολλά Ian Percy, Xavier Rohart κ.α. Με το γυναικείο skiff δίνεις πολύ σωστά μια ακόμη εντυπωσιακή κατηγορία. Με αυτόν τον τρόπο έχεις εκπροσώπους απ’ όλες τις μορφές ιστιοπλοΐας, sail board or kite, High Performance Dinghy ανδρών-γυναικών, multi-hull ανδρών το οποίο αποδείχθηκε λανθασμένη η αποπομπή του, single handed men and women (laser), keel boat men (star) and women (elliot) ένα ακόμη double handed dinghy γυναικών το 470 με ίσο αριθμό ανδρών και γυναικών αθλητών.

Επίσης:

•    Εκμεταλλευόμαστε το ήδη υπάρχων δυναμικό αθλητών δίνοντας τους την επιλογή 2 κλάσεων (από τα 470 στο καταμαράν ή το 49er και από το Finn στο Star).
•    Επανεισάγεται μια απόλυτα επιτυχημένη μιντιακά κλάση όπως το καταμαράν (Tornado)
•    Τοποθετείται μια ακόμη εντυπωσιακή κατηγορία για τις γυναίκες (womens skiff)
•    Κρατάμε τους αστέρες του σταρ οι οποίοι θα σου φέρουν και αυτοί τα Media.
•    Κρατάμε τα ευρέως διαδεδομένα παγκοσμίως 470 (κατά το ήμισυ) και τα laser τα οποία αποτελούν και την δεξαμενή σου από νέους αθλητές.
•    Αλλάζουμε συνολικά την εικόνα του αθλήματος χωρίς κοσμογονικές αλλαγές σε μια κρίσιμη για το άθλημα περίοδο δίνοντας διέξοδο σε όλους τους αθλητές μην αποκλείοντας κανέναν!

Αυτή είναι και η πρόταση η οποία πιστεύω ότι θα ήταν και η πιο ορθή συλλογιζόμενος το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει, πάντα κατά την άποψη μου βέβαια.



 

Γραφτείτε στο Newsletter!

Προτεινόμενα & Υποστηρικτές

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 579714
"Καμία Ανατολή δε μας βρίσκει εκεί που μας άφησε το ηλιοβασίλεμα. Ακόμα και όταν η γη κοιμάται, εμείς ταξιδεύουμε. Φεύγω με τον άνεμο μα δεν πρόκειται να εξαφανιστώ."
- Χαλίλ Γκιμπράν, 1883 - 1931.
(c) Ιστιοπλοϊκό Κανάλι - Sailing Channel Greece