Ιστιοπλοΐα Αγώνες Ιστιοπλοΐας Τριγώνου Επεξεργασία
Τρίγωνα - Ιστιοπλοΐα
Tornado, 5η ημέρα στο Παγκόσμιο, ανασκόπηση
Παρασκευή, 29 Φεβρουάριος 2008 00:00

Για 5η ημέρα μάχονται οι Έλληνες πρωταθλητές στο Παγκόσμιο να βγάλουν εκτός τα μεγαλύτερα ονόματα και να αυξήσουν τις ελπίδες για το μετάλλιο το καλοκαίρι του 2008.


Η Βουτιά της ημέρας
Ο Ιορδάνης Πασχαλίδης και ο Κώστας Τργκόνης αγωνίζονται στην Ωκεανία με δανεικό σκάφος. Ο λόγος; Προσπαθούν να διατηρήσουν τα χαρτιά τους κλειστά. Δοκιμάζουν τα όριά τους στις αντίξοες καιρικές συνθήκες της Νέας Ζηλανδίας ενω απομακρύνονται απο την βιομηχανική κατασκοπία.

Η πρώτη μέρα στο Παγκόσμιο μας άφησε όλους με ανοικτό το στόμα αλλά και τα μεγαλύτερα ονόματα, στην κατάταξη της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, εκτός δεκάδας!

Για πρώτη φορά ο Κώστας και ο Ιορδάνης αντιμετώπισαν τις περίεργες καιρικές συνθήκες. Η αστάθεια του ανέμου σε διεύθυνση και ένταση έκανε τα πράγματα πολύ δύσκολα για τα ελληνόπουλα. Όπως παρατηρούμε στα παρακάτω διαγράμματα οι αλλαγές της διεύθυνσης του αέρα ήταν περίπου στις 30 με 40 μοίρες μέσο όρο!


Η ένταση του ανέμου δεν ξεπέρασε τους 27 κόμβους με μέσο όρο τα 24 μίλια. Η χαμηλότερη ταχύτητα σημειώθηκε στα 18 μίλια ανα ώρα.


Μετά απο 2 ιστιοδρομίες οι ιστιοπλόοι κατέκτησαν την 6η θέση στην πρώτη ιστιοδρομία και την 24η στην δεύτερη. Στην γενική κατάταξη έχουμε την 16η θέση.

Ο Τριγκώνης Κωνσταντίνος δήλωσε:
«Ξεκινήσαμε πολύ δυνατά στην 1η κούρσα με πάρα πολύ καλή εκκίνηση από την σωστή πλευρά και ήμασταν συνέχεια μέσα στην πρώτη 6αδα. Οι θέσεις άλλαζαν συνέχεια μιας και ήταν σχεδόν αδύνατο να προλάβει κάποιος όλες τις αλλαγές του καιρού.». Και συνέχισε:
«...Στη 2η κούρσα ο καιρός  άρχισε να δουλεύει με ακόμα πιο βίαιες αλλαγές . Δεν κάναμε καλή εκκίνηση με σκοπό να πάμε από την πλευρά που θέλαμε μιας και οι δυο ήμασταν σίγουροι ότι από εκεί συνέφερε..Τελικά συνέφερε από εκείνη την πλευρά αλλά όχι την στιγμή που βρεθήκαμε εμείς εκεί.. »


«Η αλήθεια είναι ότι ήταν πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε πως δούλευε ο καιρός ιδίως στη 2η κούρσα» τόνισε ο Πασχαλίδης και συνέχισε «ο καιρός είναι ο ίδιος για όλους και είναι στο χέρι μας να πάμε καλύτερα».
«Ευτυχώς δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα. Από εκεί και πέρα οι συνθήκες είναι το κάτι άλλο… Είναι μεγάλη πρόκληση να μπορέσεις να κατανοήσεις πως δουλεύει ο καιρός  έτσι ώστε να βρεις το κατάλληλο μονοπάτι που θα σε φέρει μπροστά. Θα τολμούσα να πω ότι στη 2η κούρσα δεν καταφέραμε να συγχρονιστούμε με τις αλλαγές του καιρού καθόλου. Πάντως είναι η πρώτη φορά που τρέχω αγώνες με τέτοιες αλλαγές σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Με λίγη προσοχή μπορούμε σίγουρα καλύτερα».


Σην πρώτη θέση γενικής κατάταξης ο Γερμανός Ρόλαντ Γκέμπλερ με συνολικά 6 βαθμούς ποινής, τρείς απο κάθε ιστιοδρόμια σταθερά που τερμάτισε τρίτος στις 2 πρώτες κούρσες του Παγκοσμίου.
Στην δεύτερη θέση ο Αμερικανός Τζον Λόβελ με 7 βαθμούς ποινής. Στην πρώτη ιστιοδρομία τερμάτισε δεύτερος ενώ στην δεύτερη πέμπτος.
Τρίτος στην Γενική κατάταξη για την πρώτη ημέρα ο Ολλανδός Μιτς Μπούθ με 9 βαθμούς ποινής.

 
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός οτι οι μεγαλύτεροι ιστιοπλόοι στην κατάταξη της Διεθνούς Ομοσπονδίας ιστιοπλοΐας βρέθηκαν εκτός δεκάδας στην γενική κατάταξη του Παγκοσμίου. Πρόκεται για τους Αντρέι Κιρίλικ απο την Ρωσία 15ος, Χαβιέ Ρεβιλ Γάλλία 17η θέση, Ρομάν Χαγκάρα 18η θέση και Ντάρεν Μπάντοκ 19η θέση.

Δεύτερη ημέρα του παγκόσμιου Πρωταθλήματος

Οι αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος συνεχίστηκαν με ακόμη 2 ιστιοδρομίες. Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν ήταν σχεδόν ίδιες με αυτές της πρώτης αγωνιστικής ημέρας. Οι έλληνες ιστιοπλόοι πήραν καλή εκκίνηση και στις δύο ιστιοδρομίες και κρατήθηκαν μέσα στην δεκάδα. Οι αιφνίδιες αλλαγές του καιρού, σε συνδυασμό με λανθασμένες αποφάσεις στρατηγικής οδήγησαν τους έλληνες συμμετέχοντες μια θέση (17η) πίσω στην γενική κατάταξη.


«...Και στις 2 ιστιοδρομίες στο τελευταίο σκέλος κάναμε λάθος επιλογές τακτικής οι οποίες μας έριξαν πίσω»¨είπε Ο Πασχαλίδης και συνέχισε «τώρα όπως έχουν έρθει τα πράγματα πρέπει να κάνουμε κούρσες μπροστά αν θέλουμε κάτι καλύτερο. Φυσικά ο αγώνας δεν τέλειωσε ακόμα και όλα μπορούν να γίνουν»
«...Στιγμιαία λάθη τακτικής μας έριξαν όμως στην 1η κούρσα στην 20η θέση και στην 2η στην 16η. » υπογράμμισε Κώστας.


«Πιστεύω ότι χάσαμε την συγκέντρωση μας σε 2 -3 κρίσιμες φάσεις και μαζί με αυτήν μας έφυγαν και οι κούρσες» συμπλήρωσε ο Κώστας.
«Είναι δύσκολα. Ο καιρός κάθε μέρα έχει και διαφορετική συμπεριφορα. Σημερα για παράδειγμα υπήρχαν σύννεφα τα οποία άλλαζαν την διεύθυνση και ένταση του άνεμου δραματικά»
«Δεν απογοητευόμαστε άπλα πρέπει να δούμε τι γίνεται και να βελτιωθούμε».

Τρίτη ημέρα του παγκόσμιου Πρωταθλήματος... «No wind means no racing...».

Την τρίτη ημέρα των αγώνων ολοι έδειχναν έτοιμοι. Τα 51 σκάφη μπήκαν στον στίβο και περίμεναν για την εκκίνηση απο την επιτροπή των αγώνων. Ο άνεμος δυστυχώς δεν τους έκανε την χάρη. Μετά απο μία γενική ανάκληση δόθηκε η εντολή τα πληρώματα να επιστρέψουν στην στεριά. Οι επτά κόμβοι αέρα δεν ήταν αρκετοί για να μπορέσουν οι ιστιοπλόοι να πάρουν καλή εκκίνηση. Μετά τη μία ο αέρας έπεσε στους 2 κόμβους με αποτέλεσμα οι ιστιοδρομίες να ακυρωθούν οριστικά. Οι αγώνες μεταφέρθηκαν για την τέταρτη μέρα που αρχικά είχε προγραμματισθεί ως ημερα ξεκούρασης για τους ιστιοπλόους.

«No wind means no racing...»

Μολονότι δεν έγιναν οι ιστιοδρομίες σήμερα, οι ιστιοπλόοι δεν άφησαν ανεκμετάλλευτη την ημέρα. Πράγματι πραγμοτοποιήθηκε η ετήσια γενική συνέλευση των μελών της κλάσης Tornado. Ψηφίστηκε ομόφωνα νέο διοικητικό συμβούλιο που απαρτίζεται από νέους σε ηλικία αθλητές. Σκοπός τους; Να επαναφέρουν την κλάση του TORNADO στο ολυμπιακό πρόγραμμα.

Ο Τριγκώνης Κωνσταντίνος εκλέχτηκε παμψηφεί αντιπρόεδρος του ΔΣ και Ο Ντάνης Πασχαλίδης εκλέχτηκε μέλος της τεχνικής επιτροπής της κλάσης. Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 100 περίπου αθλητές μέλη της κλάσης  οι οποίοι εκπροσωπούσαν 25 χώρες.

Οι Έλληνες πρωταθλητές δήλωσαν:

«Είναι μεγάλη τιμή για εμένα γεγονός ότι οι συναθλητές μου ανά τον κόσμο με εμπιστευτήκαν με την ψήφο τους. Θα έλεγα ότι η εκλογή μου αυτή είναι και μια αναγνώριση της δουλειάς που έχουμε κάνει αυτά τα 2,5 χρόνια μαζί με τον Ντάνη. Αναλάβαμε μαζί από διαφορετικές θέσεις μια μεγάλη ευθύνη σε μια δύσκολη στιγμή για την κατηγορία μας και πιστεύουμε ότι με την βοήθεια των συναθλητών μας παγκοσμίως θα καταφέρουμε να επαναφέρουμε την κλάση μας στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων.

«... Είναι μια δύσκολη αποστολή αλλά τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο αρκεί να έχεις την θέληση να το προσπαθήσεις» δήλωσε ο Τριγκώνης.

Τέταρτη ημέρα του παγκόσμιου Πρωταθλήματος...

Μολονότι η πρόγνωση του καιρού δεν προέβλεπε ιστιοδρομία για την ημέρα, οι ιστιοπλόοι απόλαυσαν μια ηλιόλουστη μέρα με τον άνεμο κοντά στους 12 κόμβους. Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά και τα σκάφη πρόσφεραν θεαματική ιστιοπλοΐα.
Οι δύο πρώτοι στην Γενική κατάταξη Γιάν Γκάιχαρντ, Αλεξάντρε Γκάιντερ (Γαλλία) και Ρόλαντ  Γκέμπλερ, Γκούναρ Στρούκμαν (Γερμανία) βρέθηκαν στην 13η θέση της πρώτης κούρσας επιτρέποντας στους Καναδούς Όσκαρ Γιόχανσον και Κέβιν Στίτλ να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Παρόλα αυτά οι Γάλλοι δεν το έβαλαν κάτω και τερμάτισαν στην τέταρτη θέση της 6ης και τελευταίας κούρσας για την ημέρα. Μία κούρσα που στην αρχή είχε σαν οδηγό τους Έλληνες Ιστιοπλόους Ιορδάνη Πασχαλίδη και Κώστα Τριγκώνη. Απο ότι φένεται οι Έλληνες τα πήγαν καλύτερα απο όλες τις άλλες ιστιοδρομίες καταφέρνοντας να σκαρφαλώσουν στην 11η θέση της γενικής κατάταξης. Ξεκάθαρο το τοπίο για τους συμμετέχοντες, σχεδόν έπιασαν τα όρια πρόκρισης για τους Ολυμπιακούς του Πεκίνο οι Νεο Ζηλανδοί Άαρον Μάκιντος και Μαρκ Κένεντυ. Ο Ολυμπιονίκης Ρομάν Χαγκάρα με τον Χανς Πήτερ Στάιν απο την 14η θέση πήδηξαν στην 9η δημιουργόντας τις προϋποθέσεις για την πρόκριση στους Ολυμπιακούς του Πεκίνο.


Μία έννατη και μία έκτη θέση απο ελληνικής συμμετοχης για την πρώτη και δεύτερη κούρσα αντίστοιχα εξασφάλισαν οι Ιορδάνης Πασχαλίδης και Κώστας Τριγκώνης και πλέον με 56 βαθμούς είναι 11οι στη γενική βαθμολογία σε σύνολο 51 σκαφών.
Οι Πασχαλίδης και Τριγκώνης δείχνουν να βρίσκονται σε αρκετά καλή κατάσταση και έχουν περιθώρια βελτίωσης για να ανέβουν ακόμα πιο ψηλά στη γενική βαθμολογία.


Προηγούνται οι Γάλλοι Γκισάρ, Γκιαντέρ με 21 βαθμούς ποινής και ακολουθούν οι Αυστραλοί Μπάντοκ, Άσμπι με 27 βαθμούς και οι Καναδοί Γιόχανσον, Στίτλ με 28 βαθμούς ποινής. Οι αγώνες ολοκληρώνονται το Σάββατο.

5η ημέρα του παγκόσμιου Πρωταθλήματος...

Την πέμπτη μέρα των αγώνων ο Ιορδάνης Πασχαλίδης και ο Κώστας Τριγκώνης δεν έμειναν ικανοποιημένοι απο την ιστιοδρομία τους. Στην πρώτη κούρσα κατατάχτηκαν στην 17η θέση ενώ στην δεύτερη στη 12η. Στην γενική κατάταξη μετά και το τέλος της 8ης κούρσας βρίσκονται στην 14η θέση με 85 βαθμούς. Στην πρώτη θέση είναι οι Αυστραλοί Μπάντοκ και Άσμπυ με 34 βαθμούς ενώ στην δεύτερη οι Καναδοί Γιόχανσον και Στίτλ με 39 βαθμούς. Ακολουθούν οι Γάλλοι Γκισάρ, Γκιαντέρ με 39 βαθμούς. Τέταρτοι οι Γερμανοί Γκέμπλερ και Στρούκμαν με 44 βαθμούς. Στην 11η ο Ρομάν Χαγκάρα και στην 12η ο Νεο Ζηλανδός Μάκιντος.


Οι συνθήκες ήταν πιο φρέσκες με ανέμους εντάσεως μέχρι και 19 μίλια. Στην πρώτη κούρσα πήραν πολύ καλή θέση εκκίνησης μέχρι που ήρθε ένα σκάφος από πίσω μερικά δευτερόλεπτα πριν την εκκίνηση  και χτύπησε τον Ντάνη στα πόδια με αποτέλεσμα να χάσουνε στιγμιαία το κοντρόλ του σκάφους για μερικά δευτερόλεπτα. Ευτυχώς που έγινε μόνο αυτό και δεν είχαμε κάποιο σοβαρό τραυματισμό. Το γεγονός αυτό κόστισε 50 περίπου μετρά τα οποία ήταν και η διαφορά των πρωταθλητών από το πρώτο γκρουπ. Μετά ήταν πολύ δύσκολο να καλύψουνε την διαφορα.

Ο Κώστας Τριγκώνης δήλωσε:
«...Θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε ως δικαιολογία το ότι δεν είμαστε με το δικό μας σκάφος και κατάρτι εδώ άλλα σκεπτόμενοι έτσι δεν πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσει να βελτιωθούμε. Έχουμε κάνει πολλά λάθη τα οποία μας έχουν κοστίσει αρκετές θέσεις μέχρι τώρα και πρέπει να σκύψουμε από πάνω τους να διδαχτούμε από αυτά και να προχωρήσουμε. Ναι δεν νιώθουμε άνετα με τα υλικά που έχουμε ,είμαστε αρκετά ελαφρύτεροι από τα υπόλοιπα πληρώματα που ανταγωνιζόμαστε και αυτό το ξέραμε φυσικά, πράγμα το οποίο μας δίνει αβαντάζ στις μπουνάτσες, από εκεί και πέρα όμως πρέπει να βρούμε το κατάλληλο setup έτσι ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε όλες τις συνθήκες. Η εμπειρία αυτή είμαστε σίγουροι ότι θα αποδεδειχθεί πολύτιμη για το μέλλον. Το σίγουρο είναι ένα ..Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας.. ».


«Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βελτιώσουμε κι άλλο την θέση μας. Ευτυχώς που δεν χτύπησα άσχημα στην εκκίνηση της πρώτης ιστιοδρομίας.»

είπε ο Πασχαλίδης και συνέχισε:
« η φάση αυτή μας κόστισε μέτρα τα οποία ήταν πολύ δύσκολο να καλύψουμε μετά…».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Κώστας λέγοντας:
«Φοβήθηκα πολύ όταν είδα το άλλο σκάφος να πέφτει επάνω στον Ντάνη με ταχύτητα... νόμισα ότι θα τον τρυπούσε στην κυριολεξία» και συνέχισε
«ευτυχώς ο Ντάνης δεν έπαθε τίποτε. Από εκεί και πέρα το σκάφος για ακόμη μια μέρα μας έκανε την ζωή δύσκολη χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κάναμε λάθη που θα μπορούσαμε να αποφύγουμε. Έχουμε ακόμα 2 ιστιοδρομίες αν και οι προβλέψεις για αύριο μιλάνε για άνεμους εντάσεως 30 μιλίων. Θα δούμε τι θα γίνει...».

 

Γραφτείτε στο Newsletter!

Προτεινόμενα & Υποστηρικτές

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 579714
"Καμία Ανατολή δε μας βρίσκει εκεί που μας άφησε το ηλιοβασίλεμα. Ακόμα και όταν η γη κοιμάται, εμείς ταξιδεύουμε. Φεύγω με τον άνεμο μα δεν πρόκειται να εξαφανιστώ."
- Χαλίλ Γκιμπράν, 1883 - 1931.
(c) Ιστιοπλοϊκό Κανάλι - Sailing Channel Greece